Om

Min profilbild

En ny start

Måste säga grattis till Malin som klarat sin första dag nu! :) Ja, hur gick det för mig då? Det känns faktiskt som att det här kan bli det mest spännande (och tuffaste) skolåret i mitt liv. Schemat är helt okej, på tisdagar skulle jag sluta halv 5 men för mig går det aboslut inte med så långa dagar så det är fixat. Ser ni, allt löser sig om man vågar prata haha ;) Men det kommer bli riktigt tufft. Jag ska läsa kemi på ett halvår, samtidigt som fysiken är där på sidan om. Shit... Egentligen läser man kemi i ettan under ett helt år men nu blir det ett halvår fullproppat med kemi. Träffar läraren 5 lektioner i veckan, lixom snacka om intensivt. Men det borde ju gå... Det MÅSTE gå. Lärarna hade ju aldrig satt upp det så om det inte är möjligt. Det är ju samma sak med engelskan. B kursen på ett halvår, parallelt med A kursen. Jag tror att det bara låter väldigt omöjligt, men att det nog inte är så svårt när man väl är mitt uppe i det.

Det blev så mycket nytt idag. Den läraren som jag faktiskt lärde känna förra året och som känner mig och vet det mesta om mig, henne ska jag ju inte ha nu. Känns ju lite sådär men jag tror att det kommer bli bra med den läraren jag ska ha också, hon verkar tycka att det är viktigt att man känner sig trygg med henne som lärare och det är ju det viktigaste. Det är åtminstone det jag behöver hos en lärare. Och så en sista komisk sak haha. Det är en ny lärare, en norrlänning med riktig grov norrlänska. Och nej det är inte det som är det roliga. Utan han skulle då förklara för oss vad allmänhandleraden gör och han säger exakt, på pricken samma mening som en av mina lärare i 9an sa när jag frågade vad allmänhandledare gör. Hon var också norrlänning, och det var som att höra samma mening.. Kunde inte sluta le. Jag minns att det var kul den gången jag hörde det i 9an, det är nog därför jag kommer ihåg det. Men nu var det ju bara så himla komiskt så jag visste inte om det var någon som drev med mig eller inte. Samma ord, samma dialekt haha... jag blev trygg med honom direkt, och jag vet inte ens vad han heter än. Bara därför minns jag inte hur meningen gick... Men det var nånting med att piska nånting nånting... jaja, it doesn't matter.

Nu har jag blajat klart. Jag vet att ingen vill läsa om sånthär. Men det är bara att säga vad vi ska skriva om så slipper ni läsa om våra patetiska liv.
/ Jassi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback