Om

Min profilbild

La Danse - Recension

Igår var vi och såg La Danse på Grand som ni kanske sett, och var filmen värd pengarna då haha? ;) Jorå det var den! Men den hade både sina bra och lite sämre sidor, så jag tänkte skriva en liten kortis om filmen här.

Betyg; DDDDD

Filmen skildrade verkligen det hårda jobbet bakom en föreställning, både hos dansarna, koreograferna, den administrativa biten, ljuset, ljudet, kulisserna, städningen, kläderna. Ja, ALLT. Den fina föreställningen som ser så okomplicerad ut och dansarna som knappt verkar ansträngda, det är bara ett resultat av ett otroligt hårt och ångestkrävande arbete.

Fördelar:
+ Dansarna var fantastiska!
+ Man fick se långa bitar av koreografierna på scen, danser som man blev helt stum av.
+ Filmen visade att hur bra dansaren än är, är det alltid någon som inte är helt nöjd. Finns alltid något att förbättra.
+ Man fick följa dansarna i den dagliga träningen, väldigt intressant.
+ Filmen gav MASSA inspiration!

Nackdelar:
- Filmen var alldeles för lång. Det var för många "döda" stunder som hade kunnat förkorta den med minst 40 minuter.
- Man fick inte se hur koreografierna byggs upp från grunden. Man fick ett intryck av att dansarna fattar direkt, ett ord och dom visste exakt hur dom skulle dansa. Skulle varit intressant att se det första stadiet av inlärning.
- Skulle varit bra med kanske en intervju med någon av dansarna! :)

/ Jassi



Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

va kul!

2010-08-21 @ 11:30:12
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Eleonore

La Dance verkar riktigt bra, kul för er att se den med :)

Jo jag tycker absolut du ska se den, hoppas bara du tycker den var lika bra som jag :D

2010-08-21 @ 12:52:39
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Sandra

Cèst Mangifuqie! (tror det stavas så) åhh,vad jag vill se den här filmen!

2010-08-22 @ 16:10:42
URL: http://birdcage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback