Om

Min profilbild

Svar på frågestund - Del 2!

Här är dom sista svaren. Frågan som får ett eget inlägg är: Vad är vårat pinsamaste minne! Haha, det svarar jag på så fort jag kommer ihåg allt pinsamt jag förträngt ;) Men resten av frågorna kommer nuuuu :)

1.hur många prenumererar på er blogg??
2.vilken dans är er favorit dans??
Svar Jassi:
1. Vart kan man se ur många som prenumererar haha? Skulle va kul att se ju! :)
2. Jag ÄLSKAR modern eller modern jazz (lyrisk jazz). Fast fartig jazz är också så himla roligt. Och feminine vibe. Lite svårt att bestämma sig här känner jag ;) Men ja... Modern och jazz säger jag tillslut :)
Malin; Jaaa... så extremt svårt att välja någonting, men jaaa... jag säger som Jassi i slutändan vinner modern och jazz! :)

hur långt vill ni komma inom dansen?
Svar Jassi:
Det är faktiskt en fråga jag ställer mig själv väldigt ofta, och som jag aldrig får ett svar på. Jag VILL komma långt, jag vill frilansdansa, koreografera och vara danslärare! Men samtidigt är jag rädd för att satsa på showbiz om du förstår, jag vill gärna ha en säker utbildning att luta mig tillbaka på. Men just nu satsar jag på att ha ROLIGT och UTVECKLAS så mycket jag bara kan. Det känns som mål nummer 1. Utveckling!

Malin; Just nu vill jag bara utvecklasutvecklasutvecklas. Satsar ju på skolan och så nu också, men man kan alltid göra båda. Nämen, jag tänker att jag får se vart livet tar mig typ :P


Vad är det bästa med att blogga??
Svar Jassi:
Ni underbara läsare! :) Man blir så glad varje gång man loggar in här och ser alla fina kommentarer! :) Men också att få skriva ner allt roligt så att man påminner sig själv om att det finns så mycket lycka omkring en. Inlägg är ju alltid något man kan gå tillbaka till och bli påmind om när man är lite nere, det är superbra tycker jag!

Malin; Jaa, guud! så himla kul när man får fina kommentarer gör ju dagen! Men annars så är det kul att ha ett ställe där man kan skriva vad man vill, utan att behöva tänka på betyg och sånt ;)


Vilkens dans gillar ni mest? Minst? Vilken lärare på balettakademien gillar ni mest? om man vill dansa jazz och modern, vilken lärare ska man välja då?
Svar Jassi:
Svarade på det där uppe haha... Omöjligt för mig att säga nästan, men jag väljer modern och jazz! :) Minst gillar jag house. Det är verkligen inte min grej.

Bästa läraren på balettakademien är ju omöjlig att välja haha... Dom flesta jag har haft är riktigt riktigt bra och väldigt snälla, det känns lite som att alla har sin "grej" som man tycker om...

Om du ska dansa modern så tycker jag aboslut att du ska dansa för Malin Wiskari! Du kommer lära dig extremt mycket och hon är supersnäll! Hon har fortsättningsgrupper. Om du en nybörjare så är Sophia Färlin-Månsson jätteduktig också tycker jag! :) Undefär samma stil som Malin.

Jazz så kan jag bara säga Adrienne Åbjörn! Vi har henne i dansprogrammet och hennes klasser är det fart i kan jag lova. Sjukt roligt och lärorikt. Hon har tillochmed en nybörjarklass! :) Annars så Maria Kim eller vem som helst, jag tror alla är bra på sitt sätt! BÖRJA DANSA! :D

Malin; Jaa.. jassi svarar så himla bra så.... säger bara som hon BÖRJA DANSA!


Hur länge har ni dansat?
Svar Jassi:
Jag vet inte haha! Min danshistoria är lite invecklad. Har egentligen inte dansat så länge, en termin på ackis i 7an och lite kurser hit och dit en gång i veckan. Men jag har åkt konståkning hela mitt liv där vi dansat en del. Men min största kunskap fick jag nog under ett intensivläger på Balettakademien :) Under det lägret bestämde jag också att jag vill dansa, och sen sökte jag till Balettakademien.

Malin; Började dansa när jag va 4 :) Först dansade jag en gång i veckan väldigt länge, och sen blev det lite mer. För två tre år sen började jag i specialgrupp, det var då jag liksom ville börja satsa. Först va jag på Sway i Täby och nu på balettakademien :P



Vill ni jobba med något inom dans? Asså vill ni bli koreograf, danspedagog, dansledare eller tävla i dans? Vad är era framtids planer liksom?! =)
Svar Jassi:
Jag vill bli frilansdansare, koreograf och dansledare HAHA! :) men det är mer en dröm än en plan. Jag vill verkligen, men jag vet inte om jag kan. Just nu satsar jag på att dansa, utvecklas och ha kul, så får framtiden forma sig själv! :)

Malin; Samma sak här! Att leva på dans är ju liksom en dröm, men samtidigt är jag realist.. så jag vet att det är sjukt mkt konkurrens och så :)

Sådär ja :) Det var alla frågor utom en ;) Det var sjukt kul med frågestund haha, men nej, nu måste jag plugga svenska... Visst känns det som att jag pluggar svenska HELA tiden? Oj vad konstigt när vi ska läsa en roman, ett drama, se en film och läsa typ 5 noveller, OCH hinna skriva en essä om det. Jobbigt. Yes indeed.


/ Jassi


Kommentarer
Postat av: [ F o t o - V a r d a g ]

kul läsning =)

2010-08-31 @ 10:42:33
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

naw, vad roligt att höra! :D din blogg är också fin ^^

2010-08-31 @ 12:01:34
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Daniel

Roligt att läsa!:)

2010-08-31 @ 15:08:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: E

sv; Ja gör det snälla :) säg gärna till efteråt! kram.

2010-08-31 @ 19:36:17
URL: http://elleneliza.devote.se
Postat av: Caroline

Hehehe jag gick S7an på Sway för en herrans massa år sedan. 99-2003 dansade jag i den showgruppen, och det var på Sway mitt dansande började 95. :P Men ja, det är svårt att bestämma mig. När jag dansade mina tio år när jag var yngre var det absolut dansen jag skulle satsa på. Nu vet jag att om jag verkligen vill så kan jag dansa, samtidigt vill jag inte wastea den bra gymnasieutbildning jag har samtidigt som jag vill prova på studentlivet på KTH. GAH. Decisions. Hate 'em.

2010-08-31 @ 21:51:54
URL: http://uniicorn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback