Om

Min profilbild

Svar på frågestunden del 1!

Här är SVAREN! Jag har det i två delar, så del 2 kommer imorn :) På vissa frågor svarar vi var för sig, det är är mina (Jassis) svar nu, Malin lägger till sina i samma inlägg senare :) Vissa frågor var ganska svåra måste jag säga haha ;)

Vilka lärare har ni?
Svar Jassi; I jazz har vi Adrienne Åbjörn, i modern Malin Wiskari och i balett Lottie Lundström Ruther :)  Sen har vi lite olika lärare som inte undervisar oss i dansprogrammet, tillexempel Maria Kim, Celina Rydén, Emma Idén och Maria Ullriksson :)

Malin; Har inget att tillägga :P Dansar för samma!


Vad är din favorit affär att handla kläder i? :)

Svar Jassi; Jag måste säga H&M. Egentligen älskar jag topshop men det är så dyrt där, och H&M känner jag har massor med fina kläder till ett superlågt pris! :) Inte världens bästa kvalite, men hellre 10 billiga tröjor än 3 dyra ;)

Malin; Hmm, jaa... det är en extremt svår fråga men Top-Shop is lovely, Monki är inte heller så dumt :) Och när det kommer till service så är G-star helt underbart, älskar deras jeans också ;)


Hur mkt förkunskaper måste man ha typ i respektive stil för att komma in på DP 1 och DP2? vad är skillnaden mellan 1 och 2? :)
Svar Jassi; Hm, det var en svår fråga haha ;) Man måste ha dansat alla stilar ett par år i alla fall, både för teknikens skull men också för dansminnet. Det är nog viktigt att kunna ta koreografer snabbt! Och så är handlar det väll om att ha ambition, och verkligen vilja det här.

Och skillnaden mellan 1an och 2an.. Hmmm. Haha ja... av erfarenhet vet jag att 2an har mycket högre balettkunskaper. Man kan väll säga att 1an är för dom som dansat många år, och nu bestämt att dom vill satsa på att bli dansare. 2an är för dom som redan satsat i flera år, och nu verkligen är beredda att ge allt! Nått sånt iaf ;)

Malin; Ne, har inget att lägga till här heller!


har du några husdjur ?
vilket är ditt favorit godis ?
Svar Jassi; Nä, jag har inget eget husdjur iaf ;) Och godis, jag mår oftast bara illa av det haha, svårt att välja favvo då ;)

Malin; Jag har en hund, en dalmatiner tik som heter Lina men jag kallar henne för det mesta för buset! Favvogodis är extremt svårt att välja då jag älskar typ allt godis (a) men choklad är klassiskt, saltlakrits är skitgott och sen gilar jag typ ferraribilar ganska mycket..! ;P


Hur gamla är ni? :p
Svar Jassi; Vi är 16 år! :) Vi insåg att det är den perfekta åldern, man kan dansa både 13-16 år klasserna, 14-19 klasserna OCH vuxenklasserna som är från 16 år ;) Nerds vi är ! ;)

Malin; 16=liten när man vill vara liten och stor när man vill vara stor :D


Om du hade ett papper och skulle klippa utt ett djur i pappret, vilket djur skulle du då göra? xD
Svar Jassi; Jag skulle väll antagligen klippa en mask eller nått för det är det enda jag kan klippa i papper hahaha ;) Nej men jag kanske skulle försöka att klippa en katt åtminstone ;)

Malin; En groda, lätt asså! eller kanske en orangutang...


Dansar ni även med en strippstång? Eller har ni provat?
det är jätteroligt faktiskt
Svar Jassi; Nej, dom har inte det på balettakademien ;) Men jag hade gärna provat, verkar superkul :) Vart kan man prova sånt egentligen haha?

Malin; Haha, njaaaaaaaa... inte riktigt asså! Skulle ärligt talat inte kunna hålla mig från att garva, men har hört att det är skitbra träning, så kanske värt ett försök:)



Det var några av frågorna :) Resten kommer som sagt imorn! Nu blir det svenska för mig och sen DANS DANS DANS! :)


/ Jassi


Kommentarer
Postat av: Haval B Aziz

Hallåå :D..hur mår du? glöm inte att det pågår en veckans blogg tävling på min blogg, besök och anmäl dig. hade bäst

2010-08-30 @ 12:28:39
URL: http://havii.blogg.se/
Postat av: linnnoren.blogg.se

Var med och tävla om en partyklänning från nelly i min blogg! :)

2010-08-30 @ 14:29:42
URL: http://linnnoren.blogg.se/
Postat av: josefine

sv: det är bara bra med mig :D

2010-08-30 @ 17:44:49
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Kul med frågor och svar :)

2010-08-30 @ 18:46:01
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Nathalie

kul att läsa svaren:D

2010-08-30 @ 20:38:40
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: [ f o t o & v a r d a g ]

kul läsning =)

2010-08-30 @ 21:14:51
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Kim Persson

Tycker om det du skrev! Skojigt att se en del sunda grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-11-30 @ 09:41:37
URL: http://jade.se/reseguide/new-york

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback