Om

Min profilbild

Day 01 – Introduce yourself

De flesta som läser här känner nog mig men ja, jag kallas Jassi, är född och uppvuxen i fina Stockholm men skulle gärna åka iväg någonstans. Jag vet inte, kanske Paris eller London. Kanske för att dansa eller bara se något nytt. Jag gillar nog inte att vara fast på en och samma plast. Typ som i skolan. Jag är väldigt trött på allt kämpande för att få massa mvgn på ett fult papper. Man tror att det gör en så himla lycklig men inser motsatsen på slutet av varje termin. Och så gör man såklart om samma misstag nästa termin igen... Jag vill dansa!

Jag dansar på Balettakademien, på dansprogrammet som är ett program för oss små stackare som inte gått ut gymnasiet och inte kan söka någon utbildning alls. Jag älskar att dansa. Jag älskar att stå på scen, älskar. Det som får mig att överleva är just att få åka till Balettakademien varje dag efter skolan. Komma dit alldeles för tidigt och alltid träffa någon jag känner. Man sitter och pratar eller hyr en sal och dansar. Man skrattar och glömmer resten av världen för en stund. Sen är det flera timmar med underbara klasser. Dansen är min trygghet. Och jag är gjord för att stressa runt på föreställningar och hoppa runt framför en publik. Jag lever på det, det är min näring för en hel termin. Det vill jag jobba med, så gärna. Om det bara vore lite enklare att lyckas.... Men dansen är jag. Jag lever för att dansa och dansar för att leva. Ungefär så.

Vad finns det mer att säga? Jag älskar musik. All möjlig musik. Och kläder och skor! Men jag orkar aldrig riktigt bry mig under året. På sommaren däremot, då kommer min sanna kärlek för kläder fram. Sen kan jag ju lägga till att jag är knäpp. Fast det lär ni väll märka, antar jag.

/ Jassi

Jag är den farliga flickan med svart kladd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback