Om

Min profilbild

Day 05 – Your definition of love

För mig är kärlek så mycket mer än den där pirrade känslan mellan två personer som är tillsammans. Det är verkligen inte den enda äkta kärleken, för om så var fallet, så skulle jag aldrig ha kännt av kärlek. Men såklart jag har, kärlek är allt som gör en varm inombords, kärlek är allt som får en att le eller att klara av dagarna. Det kan vara kärlek för en sak, för en låt, för en aktivitet eller för något levande. Alla har kärlek inom sig och alla måste ge ifrån sig kärlek för att må bra. Men alla måste också ta emot kärlek. Man kan inte bara ge och ge, men inte heller bara ta och ta. Kärlek är så svårt att definiera. Det är ju allt ifrån den där personen som hjälper dig i svåra stunder, till den där personen som du log mot i tunnelbanan, till den där känslan av att våren är här. Allt som betyder något. Allt det är kärlek. 

Kärlek är det som gör oss levande, som får oss att orka. Det är så lätt att glömma bort, men ingenting skulle spelat någon roll utan kärlek. Vi behöver värmen ifrån varandra. I slutändan är det alltid kärleken som betyder något. Det är så viktigt att ta vara på det man har. Det är så viktigt att bry sig om varandra och finnas där. För utan kärlek går man sönder, det gör man, jag vet. Och jag är så glad att jag har dom jag har omkring mig. Alla har sin plast. Jag menar verkligen alla som finns med i mitt liv på något sätt. Varenda en.

/ Jassi

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback