Om

Min profilbild

Day 16 – Your first kiss (och bilder från fjortistid)

Räknas kyssarna på dagis och alla kyssar man fick när man lekte puss-kull i skolan? Antagligen inte. Då ska jag berätta om min första kyss som tonåring. En pinsam historia måste jag tillägga. Jo, det var så att jag en dag som 12-åring bestämde mig för att jag ville bli kysst på riktigt, få ett strul. "Alla" andra hade ju gjort det! (Inte... men det trodde man ju). Så lilla fjortisJassi drog på sig idomin, målade kattsträck på facet, satte på sig sin stora fjällräven, en sveamössa och ett par shorts och drog iväg med sina andra fjortiskompisar. Inte så svårt att gissa vart vi åkte; Elverket såklart. Minns ni elverket? Ja... det var tider det haha. Man köade utanför med en bunt andra fjortisar, gick in, hängde av sig kläderna och dansade fjortisdansen. Ibland gick man ut, ibland tog man sig en cola, men för det mesta stod man och dansade muppdansen. Och så hände det där jag hade väntat på. En kille kom fram (läs bakifrån), började dansa med mig, vände på mig och där kom min första kyss. Haha kan inte annat än att skratta åt det. Jag minns vad jag tänkte till och med. Och jag måste ju erkänna att det var riktigt äckligt haha. Inte alls det jag hade förväntat mig. Mest blött ;) När jag några år senare faktiskt fick kyssa någon jag kände och tyckte om så var det ju en helt annan sak. Inte ens jämförbart. Men det var inte min första kyss det inte. Nej, min första kyss var med någon jag kanske aldrig mer kommer få se i mitt liv, på elverket. haha... Ja. Vad ska man säga? Älskade minnnen.

/ Jassi

MIN FJORTISTIIIID! (oh tack för att det är över hahahahaha)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback