Om

Min profilbild

Day 19 – Something you regret

Jag ångrar nog inte sånt jag har gjort. Det känns lixom meningslöst. Däremot finns det saker jag ångrar att jag inte gjorde, att jag inte sa och så vidare. Ibland kan jag sitta och tänka på hur det hade blivit om jag hade gjort det där, om jag kanske hade lyssnat eller inte lyssnat på det där rådet eller vad som hade hänt om jag sagt det där jag egentligen ville säga. Men det får jag aldrig reda på. Samtidigt så tror jag det är så att allt som händer, allt man gör, har en mening. Det går alltid mot det bästa. Oavsett om det är jättejobbigt eller om man gjort någonting som man tror är så fel, så kan det ju hända att om man hade gjort på det andra sättet så hade allt blivit så mycket värre.

Det är ungefär som att välja mellan två gångvägar. Man tar den ena och på den vägen trillar man och slår i knät och blir arg på sig själv för att man inte tog den andra. Men om man hade tagit den andra vägen hade man lika gärna kunnat bli överkörd av en bil... Lixom, ingenting är lätt, ingenting kommer någonsin gå som det ska, men man ska inte ångra någonting heller, för man vet ju inte vad det andra beslutet hade lett till. Ja, det blir ju aldrig som man tänkt sig. Men ändå så blir det ju alltid bra, förr eller senare... Det borde man ju alltid ha i tankarna när det är jobbigt, men det är svårt att tro på. Otroligt svårt. Fast det är nog sant.

/ Jassi


Hoppas alla haft en mysig fjärde advent! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback