Om

Min profilbild

Day 21 – Another moment

Då och då kommer det stunder i livet då verkligen det händer. Just den där händelsen som gör en så lycklig, som man minns och som man hoppas ska komma lite oftare, göra vardagen lite bättre. Men det är svårt att jaga efter sånna tidpunkter, det är svårt att veta vad som kommer gå rätt och vad som kommer framkalla den där lyckan. Det är svårt att hitta den perfekta stunden.

Men jag har hittat mitt säkra kort. Det finns ett ställe där jag verkligen lever. Där det inte finns något annat är lycka. Inga andra tankar, inga andra känslor och ingen jobbig verklighet som man måste leva i. Det är på scenen. På scenen framför en stor publik, massor med glada människor som sprider vidare glädjen och gör en så varm inombords. Den stunden på scenen är den bästa stunden i livet. Framförallt om man har en dans som man tycker är så härlig att dansa, som man kan sätta sina egna känslor i. Jag kan inte sätta ord på just ett specifik tillfälle jag dansat, men varje gång är det samma underbara känsla, som växer ju mer man dansar på scen. Det är så mycket större än att vara i danssalen och träna och nöta och både känna glädje och ångest. På scenen finns ingen missnöjdhet eller ångest. Det är bara helt perfekt. Jag tror man måste ha gjort det för att förstå. Och när man väl stått där och fått känslan så kan man inte sluta, aldrig. Det är väll ett beroende som allt annat. Fast världens bästa beroende.

/ Jassi

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback