Om

Min profilbild

Day 26 – Your fears

Jag är en rädd människa. Eller jag är inte rädd för sånt som jag önskar att jag kunde vara lite mer rädd för. Jag är inte rädd för fysisk smärta, jag är inte rädd för stora karuseller eller höjder. Jag är inte rädd för att hoppa från högsta hopptornet eller för att gå in i det där mörka rummet. Och jag är inte rädd för att fråga, säga fel eller göra fel inför människor jag inte känner. Mina rädslor kommer fram när det gäller människor i min närhet, människor jag tycker om, människor som jag inte vill skada på något sätt. Jag är rädd för:

Att någon av mina nära ska dö eller bli skadad. Jätterädd. Jag kan smsa eller ringa eller stalka facebook bara för att se att allt är okej. Samtidigt vill jag inte vara jobbig och störa och höra av mig hela tiden. Men den där klumpen finns alltid där. Vad gör jag om den här personen försvinner? Jag har, (som Moa såg jag), planer på vad jag ska göra om den personen dör... Usch.

Att jag ska säga fel sak eller vara jobbig. Jag behöver närhet men jag är jätterädd för att komma för "nära" och bli jobbig. Och jag är rädd för att säga sånt som man bara inte ska säga.

Att inte räcka till och att bli lämnad. Jag är rädd för att komma så nära att personen verkligen lär känna och inte vill vara med mig längre. Och jag är rädd för att inte vara tillräcklig, inte tillräckligt bra, inte en tillräcklig vän. Jag är rädd för att personen ska känna att den ger mig massor men jag inte ger något tillbaka... usch, hemska tanke...... Att bli lämnad av någon jag tycker om.... uschuschsuch. Ont i magen tanke.

Att jag en dag ska vakna upp och inte klara det jag klarar idag. Det gäller allt. Jag är rädd för att min förmåga att orka och klara saker försvinner och att jag helt plötsligt inte kan längre.

Att dö eller något åt det hållet så att någon blir ledsen eller orolig. Det sista jag vill är att se alla nära vara ledsna. Jag vill inte skada dom med något som hänt mig. Bara tanken på hur några i min närhet skulle må om något hände ger mig magont. Samtidigt kan man ju inte leva för någon annans skull, det är sant, men det är lixom det enda som gör att man tar hand om sig antar jag. Det gäller även saker som att inte gå ute när det är mörkt, eller att inte flyga själv (vilket jag gör iaf).... JAG är inte rädd för det, men jag vill inte att någon annan ska vara rädd över mig och jag vill inte riskera att faktiskt orsaka en sån smärta hos någon bara för att jag ville göra det där som jag inte borde ha gjort.

Att inte lyckas och att vara alldels för operfekt. Yes.

Att släppa en ond vän, ett beteende jag fastnat i.

Det var nog det mesta haha... tror jag. Sen gillar jag inte småkryp heller.

/ Jassi




Kommentarer
Postat av: Asra

<3

2010-12-26 @ 23:06:17
Postat av: Jassi

<3

2010-12-27 @ 23:13:32
URL: http://danceaddiction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback