Om

Min profilbild

Dance is the language of the soul

Zumba jazz och modern på ackis idag! Zumban var inte min grej alls.... Moderna ÄGDE! :D Sofia hade jag, inte Malin, men det var ÄNDÅ så himla härligt. Nu finns det TVÅ moderna lärare som jag avgudag, men Malin är fortfarande min favvo. Och jag har fortfarande rådamp. Det här är bara alldeles för irriterande. Jag SKA dansa och jag skiter totalt i vad andra tycker och tänker och vill. Det är MITT liv och MINA beslut. Ingen annans.

Dans gör mig lycklig. Jag var inte direkt den mest peppade flicka i eftermiddags... Jag var arg och besviken. Det kanske ni märkte på inlägget. Men att dansa räddar mig alltid. Det är min flykt och mitt sätt att rensa bort alla tankar på. Efter 2 timmar dans var jag som ny igen och redo att möta världen! Hejja. När jag dansar känns det som att allt jobbigt, allt som gör ont, precis alla känslor jag inte vill ha kvar sprider sig i hela kroppen och lämnar mig sen. De glada känslorna cirklar runt och blir större och större. Jag försöker plocka upp dom svåra, jobbiga tankarna, försöker använda varje rörelse för att mosa dom lite mer, göra slut på dom. Dansa bort dom. Det går. Det fungerar alltid. Det finns ingen finare än dans. Ingenting som gör mig så hel igen. Dans och mina fina vänner i Dansprogrammet. Jag ska dansa, jag ska utvecklas. Det får ingen ta ifrån mig.

/ Jassi

Tummen upp för öppna klasser på Balettakademien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback