Om

Min profilbild

Så får du bra betyg - Del 1

Har ni nån gång suttit där med ert VG och ni bara VET att ni har pluggad DUBBELT så mycket som personen brevid dig med det fina MVG:t? Man behöver inte vara supermegasmart, man behöver inte läsa 30 böcker i veckan och man behöver inte plugga dag och natt för att lyckas! Det handlar om att hitta dom små luckorna och genvägarna till bra betyg, det gäller att se vad läraren är ute efter och inte slösa bort sin tid på uppgifter som egentligen inte är av intresse för läraren!
Det går att träna OCH ha MVG i allt! Det går att ha ett liv om man går natur/natur och fortfarande ha riktigt bra betyg! Både jag och Malin har gått ut 9an med 320 poäng, både jag och Malin har tränat oääändligt många timmar i veckan, både jag och Malin har ett socialt liv på sidan om och både jag och Malin är väldigt knäppa ;)

SÅ, ungefär en gång i veckan kommer det tips om hur man faktiskt lyckas träna och hålla upp skolan samtidigt.
Ni har säkert hört väldigt mycket av det förut och tar det som vanliga klyshor, men om ni tycker skolan är alldeles för stressig så PRÖVA tipsen. Det ger inte resultat på en dag, men väldigt snart kommer ni märka en stor skillnad när det gäller vad ni faktiskt hinner med under en dag och hur lite man egentligen behöver skriva för ett MVG.

Börja med att göra dethär:

* Köp en årskalender som du kan ha med dig överallt! - Tycker du det är skittråkgit att planera, fine det gör jag också men det är SÅ värt det. Fixa en kalender NU!

* Vilket är det svåraste ämet som skapar mest problem? Vad är det EGENTLIGEN som är svårt? Kolla på målen för det ämnet och se vad det är du ska kunna. Tänk igenom det ordentligt, det är superviktigt att faktiskt veta vad det är man behöver lägger ner mer tid på istället för att slösa massa på sånt man egentligen redan kan.

*  Sätt dig ner och tänk igenom en vanlig dag. Vart försvinner egentligen din tid? Sitter du på datan och bara klickar omkring utan någon mål kanske? Fastnar du lätt vid tv:n?

Det här är bara saker man behöver göra för att inse att man har tid egentligen! Det viktigaste är KALENDERN. Köp en sån! Resten är ganska enkelt om jag ska vara ärlig ;) Nästa gång kommer dom riktiga tipsen på hur man faktiskt ska tänka och göra för att nöja läraren, utan att behöva plugga så jättemycket, eller ens öppna det där tjocka häftet som läraren gett till nästa lektion. Det är inte så svårt som det verkar. Men mer om det nästa gång! :)


Kommentarer
Postat av: Dani Rondahl

Åh gud vad bra, precis vad jag behöver nu när jag börjar åttan! :-D

2010-08-22 @ 12:08:11
URL: http://danirondahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback