Om

Min profilbild

Skolångest och att vara sig själv

Good morning! Idag är första dagen i skolan efter schemat. Dom här första skoldagarna är ju ångest för alla som måste tillbaka till skola där man kanske måste hålla upp ett skådespel, där man kanske inte har några vänner eller kanske bara falska vänner. Jag tror inte så många har ångest över just skolarbetet och betygen nu i början, utan över det sociala, att försöka vara cool men inte trivas i det, eller att försöka vara sig själv men inte bli accepterad för den  man är. Men det är också många som faktiskt börjar gymnasiet och verkligen kan börja om. Bygga upp allt från början. För visst är det så att när man väl får ett rykte och en status i skolan, kanske redan i 3an, så sitter det kvar ända tills dagen man lämnar klassen. Jag hade tur som bytte skola i 8an, annars vet jag inte om jag hade överlevt. Men samtidigt tror jag att man alltid vinner på att vara sig själv! Oavsett om det är avundsjuka tjejer i klassen som kollar snett och försöker trycka ner en så tror jag att det gäller att inte förlora sig själv i allt skådespel, för en dag går man ur skolan, en dag ska man ut i världen och då är det aboslut bästa vapnet man kan ha sig själv. Säkerheten att veta att jag är jag.

Det är lite tankar bara... Men snart ska jag dra iväg till skolan, vi har samling och sen håltimme ungefär hela dagen haha.. Blir väll att gå och shoppa eller något sånt. Alltid nice! :) Sen har jag en enda lektion, lyx lixom. Slänger in ett litet inlägg om betyg senare, och bilder från igår, MASSA bilder :) Jag räknar ner timmarna till på söndag! Låt veckan gå SNABBT!

/ Jassi

Bilder är inte från idag inte. Jag hade en dansbody och tre leggins på mig. Och min älsklingsshorta. Just nu har jag på mig en ooooversize t-shirt. Bara. ;)


Kommentarer
Postat av: Marcus

Du har så rätt så rätt. Det är alldeles för många som inte är sig själva utan bara går in i en roll för att få vara med i "gänget".

2010-08-23 @ 14:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback