Om

Min profilbild

She looks so hearty, feeling fine.

Tänk vad snabbt livet kan vända. Eller så är det bara tiden som rinner iväg i en sån fart att man knappt hinner märka hur allt förändras, hur man själv förändras. Jag känner knappt igen mig själv längre, jag är en annan människa, men trots att jag är så annorlunda, så är det här en mer äkta jag än den jag var förut. Det är lätt att säga att man vill, men den djupa, äkta viljan, är omöjlig att föreställa sig innan man haft den. Om man vill förändras, om man verkligen vill göra skillnad, om man vill bli bättre, gå vidare, då KAN man. Det går. Och det går snabbt. Det är skitsnack när någon säger att det inte går över en natt, för det är precis det som händer. Den äkta viljan kommer över en natt och när man väl har den, då är man nästan framme. Det är förberedelsen som tar tid. Det tar tid att fånga alla intryck, att våga tänka tanken av en förändring, att samla kraft. Det tog mig år. Men så plötsligt en morgon vaknade jag upp, och allt kändes annorlunda men allt runt mig var precis som förut. Det var något innuti mig som hade växt. Jag VILLE förändras. Jag ville lämna allt dåligt bakom mig och börja om. Just då ville jag bara dansa, allt annat kändes väldigt oviktigt. Ni ska bara veta vilken känsla av otålighet det är, när man verkligen vet vad man måste göra, men när man måste låta tiden gör sitt. Men som sagt... tiden går snabbt. Jag gick från totalt kaos till att faktiskt ha ett liv. Jag trivs. Det är inte alltid lätt, det är aldrig lätt i livet. Det är varken lätt att inte få bestäma över sig själv alls, eller att ha möjlighet att bestäma allt, att göra vad man vill. Man behöver kämpa oavsett. Frågan är bara vad som är värt att lägga kraft på. Och nu vet jag att det här, precis det här, är värt varenda sekund.

Just another list of consequences of things that we do
Just another hit of happenings that we have to live through
In and out of all the reasons, and all the “whys” and “wherefores”
We just want to keep on breathing


/ Jassi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback