Om

Min profilbild

Det känns som att det alltid är torsdag

Och imorn är det torsdag ännu en gång... Varför är det alltid torsdag och aldrig tisdag? Kanske för att jag inte gillar torsdagar och kanske för att jag älskar tisdagar. Hm. Jobbigt. Väldigt. Jag gillar min feminine vibe klass, och det är ALLT som är bra med torsdagen. Väldigt fail. Varje tisdag på jazzen och moderna brukar jag tänka "ta vara på varje sekund nu". Helt seriöst. Jag försöker andas in den där glädjen och leva på den i en vecka. Varför ska man ha vissa klasser en gång i veckan bara? Så ovärt. Idag var också kul, jag trivs och jag säger en sak som jag aldrig trodde skulle komma ur min mun; Jag tycker om balett, MYCKET!

Det är spännande att jag faktiskt känner att jag utvecklats den här månaden. Sånt brukar inte vara så tydligt, men jag märker det på allt. Vad jag än gör känns så det mycket stabilare, lättare och mer logiskt. Jag har fått en känsla som aldrig fanns där förut, en aha-upplevelse som är omöjlig att beskriva men som fått det mesta inom dans att faktiskt falla på plats. Sen har jag insett och sett till att jag aldrig går in ledsen eller orolig på en klass. Aldrig. Igår gjorde jag ju bort mig lite mycket innan jazzen, kände bara fanfanfan. Fuck ed.. jag hatar den och att det är så och jag försöker ignorera så mycket jag kan och bara komma bort från det. Kände att jag väckte upp allt igår en kvart innan dansen, men fatta hur skönt det var när jag bara bestämde mig för att vara GLAD. Gaah vilken känsla. Fake it till you make it. Me like! Mucho! Jag vill verkligen fortsätta att utvecklas såhär, det är den mest sjukaste känslan som finns, att se att man lär sig. Nicebajs. Snart är det fredag! :) Sen är det nog tisdag igen, håll ut!

/ Jassi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback