Om

Min profilbild

Sverige gick precis sönder

Jag satt nästan och skrek framför tv:n igår. Inte av glädje, utan att förtvivlan. Hur kan det här hända? Hur kan ett parti som klart och tydligt fryser ut en folkgrupp från samhället ges plats i riksdagen? Finns det ingen gräns? Ingen lag? Hur kan rasister vara med i en demokrati? Och varför denna blockpolitik? Nu står jag varken på blå eller röda sidan, men är det inte rejält orättvist med 3 partier i ett block och 4 i det andra? Speciellt med tanke på lilla vänsterpartiet. Hur kan dom tillåta blockpolitik, det är inte ens i närheten av demokrati. Det största PARTIET borde få leda, rätt ska vara rätt. Jag menar, störst procent har ju ändå röstat på det partiet. Just nu känner jag bara fail från båda sidorna, båda har misslyckats lika stort och fört igenom en lika dålig politik. Och så står miljöpartiet där i mitten och dras åt olika håll. Måste bara ge ett stort plus åt Maria Wetterstrand. Hon verkar smart. Skulle vilja se henne ställa sig där och få ordning på kaoset. Jag tror på henne och det är så synd att hon avgår snart. Just nu känner jag bara att jag gärna skulle vilja trycka ihop alla 7 partier i en klump och låta dom gå emot den gula fläcken som smuttsat ner sverige... Sammarbeta nu. Skit i alla jävla frågor om skatt och förbifart sthlm, det är ett så mycket större problem nu... Resten har man tid för sen....

/ J

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakbobsson [foto]

sv: jo det är bra själv ?:D

2010-09-21 @ 21:14:34
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback